5 dolog, amit érdemes átgondolnod, mielőtt coworking irodát választasz

A járványhelyzet elmúltával egyre több coworking iroda nyit ki, sok helyen nyílt napokat is szerveznek, hogy új látogatókat csábítsanak be. Ha szeretnéd kipróbálni a közösségi munkavégzést, előtte érdemes átgondolnod, hogy neked és a vállalkozásodnak pontosan milyen szolgáltatásokra van szüksége.

A coworking irodák nagyon változatos módon működnek, különböző szolgáltatás-portfóliókkal rendelkeznek. Valahol a vendéglátás-vonal erős, valahol a közösségépítésre, a networkingre helyezik a hangsúlyt, de sok helyen az infrastruktúra, felszereltség irányából közelítik meg a kérdést. Cikkünkben azokat a tényezőket szedtük összeg, amelyek alapvetően befolyásolhatják a vállalkozásod működését a coworking irodában.

1. Lokáció

A helyszín az egyik legfontosabb tényező az iroda kiválasztásakor. Alapvetően megkülönböztethetünk két típust, a belvárosi, forgalmas helyen lévő, és a külvárosi, általában családi házas környezetben elhelyezkedő irodát.

A központi elhelyezkedés vagy annak hiánya alapvetően befolyásolja a fő előnyöket és hátrányokat. A belváros könnyen megközelíthető minden irányból, a hely ismert a coworkerek és azok ügyfelei előtt és sok a kapcsolódó szolgáltató (pl. bank, étterem, stb.). Hátránya a drágább ingatlanárak miatt az általában drágább coworking bérleti díjak, az autóval való nehézkes megközelítés, a fizetős parkolás.

A külvárosi helyszínek nyugodtabbak, ingyenes a parkolás és általában modernebb az iroda kialakítása is. Hátrányuk minden, ami a nem központi elhelyezkedésből fakad, így a közeli szolgáltatók, az ismertség, átmenő forgalom, stb. hiánya.

2. Ár

Az ár is jelentősen befolyásolja a választást. Bár a hagyományos irodabérléshez képest a coworking irodában történő munkaállomás-bérlés mindenképp kedvezőbb ár/érték aránnyal bír, ennek ellenére kisebb árbevétel mellett még így is jelentős kiadás lehet a havi bérleti díj.  Erre jelenthet megoldást a coworking irodák egyik legnagyobb előnye, a rugalmasság.

A legtöbb irodában elérhetőek napijegyek, de nem ritka az sem, ha fél napra vagy csak 1 órára lehetővé teszik az iroda használatát. Persze minél rövidebb idejű konstrukciót választ valaki, arányaiban annál magasabb díjat fizet. Ha már biztos vagy az irodaválasztásodban, érdemes hosszabb időre elköteleződnöd – akár fél évre/évre is, ha erre az iroda lehetőséget nyújt – így tovább növelheted a szolgáltatás ár/érték arányát.

3. Méret

Többszemélyes irodákban a minimálisan elvárható egy főre jutó munkaterület 6 négyzetméter. Ebbe az adatba nem tartoznak bele az irodai berendezések, szociális helyiségek helyigényei, valamint a közlekedési utak, folyosók sem, ráadásul a járványügyi készültség miatt fontos a nagyobb szociális távolságtartás is.

Méret szempontjából azt is érdemes átgondolnod, hogy szívesen dolgozol-e nagy, nyitott terekben, vagy jobban szereted a kisebb léptékű, családiasabb hangulatú irodákat.

4. Ingatlan típusa

Itt érvényesül igazán a lokáció, mivel általánosságban elmondható, hogy míg a belvárosban üzlethelyiségeket, vendéglátó egységeket, vagy éppen emeleti lakásokat alakítanak ki coworking irodaként, addig a külvárosban általában új építésű házakban rendezik be őket. Az, hogy milyen ingatlantípust érdemes választanod, függ a mentalitásodtól, vállalkozásod tevékenységétől is.

A belvárosban változatosabb a helykínálat: aki reprezentatívabb helyszínt keres, mert sokat találkozik az ügyfeleivel, annak érdemes forgalmas helyen lévő, utcafronti helyszínt keresnie, míg aki inkább „csak” dolgozik, annak ideális lehet egy lakásiroda is.

5. Internetsebesség

A coworking irodák törzsközönsége a freelancerekből, azaz szellemi szabadfoglalkozású egyéni vállalkozókból áll. Ezek a foglalkozások általában elképzelhetetlenek gyors és megbízható internetkapcsolat nélkül. A wifi manapság mindenhol alapszolgáltatás, de érdemes utánakérdezni, hogy milyen gyors internettel párosul. 10-15 felhasználó esetén a 300-500 Mb/s sebesség többnyire bőven elegendő.

A wifi ma már alap, de nem mindegy, hogy milyen gyors.

A fent felsorolt öt tényező az irodai infrastruktúra szempontjából a leglényegesebb. Érdemes átgondolnod, hogy számodra melyik mennyire releváns. Ha egy kész lista van a fejedben, könnyebben meg fogod találni a számodra megfelelő irodát. Jó keresgélést a CoworkingKeresőn!

Szólj hozzá!

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük